Leszokni az akaraterőről

Hogyan lehet leszokni az akaraterőről

Szerző: OnlinePszichologus.

A dohányzásról való leszokás gyógyszermentesen

Minden év november harmadik csütörtökén dohányzásmentes napot tartunk. Ennek apropóján jelen cikkünkben arról fogunk szólni, mi a leghatékonyabb módja a dohányzásról való tartós leszokásnak.

leszokni az akaraterőről

Előző blogbejegyzésünkben arról írtunk, hogy miért nehéz leszokni a cigarettáról. Mivel a dohányzás krónikus függőségi betegséga többi függőséghez hasonlóan jellemző rá a visszaesés. Ezen kívül még a dohányzás abbahagyását követően évekig, vagy akár évtizedekig tarthat a sóvárgás a dohány után. A leszokás akaraterő kérdése?

leszokni az akaraterőről

Sokan mondják, hogy a leszokáshoz csak erős leszokni az akaraterőről és elhatározás szükséges. Fontos tudni azonban, hogy a helyzet a legtöbbször nem ilyen egyszerű.

Leszoktam a cigiről 10 perc alatt

Hiába határozzuk el, hogy megtanulunk egy idegen nyelvet, ettől még nem leszünk automatikusan a tudás birtokában. Hasonlóan van ez a cigaretta elhagyásával kapcsolatban is. A testi-lelki függőség miatt az elhatározás sokszor kevés.

Miért NEM lehet akaraterővel leszokni? | Allen Carr Könnyen Leszokni a Dohányzásról Központ

Ráadásul a viselkedéses függőség fogalma azt jelenti, hogy megszokássá válik számunkra a rágyújtás. Bizonyos szituációkban automatikusan tesszük meg, melynek valamilyen funkciója van életünkben.

  • Leszokni a dohányzásról 3 lépésben - Egészségtüköhazbazar.hu
  • A leszokás nem akaraterő kérdése! | Mindennapi Pszichológia, Akaraterő leszokni a dohányzásról
  • Spray a dohányzás ellen ár vélemények
  • Elfüstölt Esélyek
  • Miért NEM lehet akaraterővel leszokni?

Sokan például stresszes helyzetekben vagy ezek után dohányoznak. Ebben az esetben feltétlenül szükséges a dohányzás tartós elhagyásához újabb stresszkezelő stratégiák kifejlesztése. A viselkedésváltozás szakaszai 1.

Elfüstölt Esélyek

Váratlan, ismeretlen, nehéz helyzetekben a visszaesés megtörténhet. Bármelyik szakasznál is tart, van segítség. A dohányzás leszokás támogatással foglalkozó szakemberektől minden szakaszban személyre szabott támogatást kaphat.

Az orvosi tanácsadás, az önsegítő anyagok, az intenzív egyéni és csoportos tanácsadás és a proaktív telefonos tanácsadás is bizonyítottan hatékony módszerek a leszokás támogatásában.

leszokni az akaraterőről

Miért hatékony segítség a csoportos forma a leszokásban? A nikotinfüggőséget nemcsak a nikotin, hanem sok szokás is fenntartja. A leszokáshoz a viselkedés, illetve a szokások megváltoztatása is szükséges. Amennyiben a dohányos személynek erős a motivációja a rábeszélni az embert a dohányzásról való leszokásra, határozott döntést hozott a leszokás mellett, ezeknek a szokásoknak a megváltoztatásában, segíthet a csoport.

leszokni az akaraterőről

A leszokáshoz sok mindent máshogy kell csinálni. A résztvevő döntése és felelőssége, hogy változtat-e.

leszokni az akaraterőről

Ha rendszeresen eljön a csoportra és aktívan részt vesz benne, sok segítséget és támogatást kap a csoportvezetőtől és a többi sorstárstól. A leszokás folyamat, és ebben a csoportban mindenki ugyanazon a folyamaton megy végig.

Leszokni az akaraterőről

A csoportmunka a tagok aktív részvételére épít. A csoport mérete, időtartama és az alkalmak száma a csoportvezetőtől függ.

leszokni az akaraterőről

Kolléganőmmel szerzett tapasztalataink szerint fővel, 60 percben, 6 alkalommal tartjuk leghatékonyabbnak. A csoporton végzett aktív munka mellett a csoporttagok fontos feladatokat kapnak a csoportok közti időszakokra is, ún. Ilyenkor kitűzésre kerülnek különböző leszokni az akaraterőről, melyek segítenek a leszokásban. Találkozásaink alkalmával mindig megbeszéljük az előrehaladást, és minden alkalommal vannak újabb témák és gyakorlatok is. Minden tagnak van ideje és alkalma részt venni a közös munkában.

Leszokni a dohányzásról 3 lépésben

Alapszabály, hogy ami a csoporton elhangzik, az csoporttitok, vagyis a csoporton belül marad, azt senki nem adja tovább leszokni az akaraterőről.

Van, aki könnyen halad előre, más kevésbé, és a visszaesések a folyamat során természetesek. A csoportban megtanulható, hogyan lehet sikeresebben megküzdeni a nehézségekkel. Amennyiben szeretne leszokni a dohányzásról, jelezze a területileg illetékes tüdőgondozóban vagy hívja a es ingyenesen hívható zöld számot, ahol szakemberek segítik a leszokásban.

Felhasznált irodalom: Kovács Gábor szerk.

Hogyan lehet könnyen leszokni a dohányzásról? Ő is és a családja is úgy gondolják, hogy a leszokás csupán akaraterő kérdése. Az ilyen egyéni elhatározás mindenfajta támogatás nélkül általában kudarcra van ítélve.

Dohányzás és leszokás. Medicina könyvkiadó Zrt. Urbán Róbert PhD Sorvezető leszokás támogató csoportok vezetéséhez.

  1. A dohányzásról való leszokás gyógyszermentesen - Online pszichológus
  2. A nikotinfüggőségről szóló vélemények legjobb gyógymódja
  3. Akaraterő leszokni a dohányzásról. A leszokás nem akaraterő kérdése!
  4. 5 hónap után hagyja abba a dohányzást
  5. Miért NEM lehet akaraterővel leszokni? | Allen Carr Könnyen Leszokni a Dohányzásról Központ

Kíváncsi további érdekességekre? Iratkozzon fel hírlevelünkre!

A leszokás akaraterő kérdése?

Név Leave this field empty if you're human: Ha kérdése vagy javaslata van szolgáltatásunkkal kapcsolatban, kérjük lépjen kapcsolatba velünk! Kijelentem, hogy elmúltam 18 éves. Kijelentem, hogy 14 és 18 év közötti vagyok, de a törvényes képviselőm hozzájárulásával használom ezt az oldalt.

Olvassa el is